Profesjonalna regeneracja turbin w Krymarze

Turbosprężarka jest podzespołem napędowym, który powszechnie kojarzony jest z dieslami, ale możemy spokojnie znaleźć go w silnikach benzynowych. Szczególnie silniki, od których wymaga się wygenerowania dużej mocy z małej pojemności, są często wyposażone w TURBO. Turbosprężarki pozwalają na osiągniecie mocy, jakiej silnik bez niej nie byłby w stanie nigdy wygenerować. Niestety jak wszystkie układy ulegają awarii, a wymiana na nową jest bardzo kosztowna. Turbosprężarkę można również zregenerować. W Białymstoku znajduje się firma turbokrymar.pl, która na białostockim rynku regeneracji turbo jest niekwestionowanym liderem.

Diagnostyka turbiny

Firma Turbokrymar regenerację turbiny zaczyna zawsze od jej diagnostyki. Dlaczego warto jest w ogóle o tym wspomnieć? Dlatego, że wiele warsztatów wskazuje konieczność regeneracji lub wymiany, nawet jeśli w rzeczywistości nie jest to wymagane. Koszt samej robocizny jest na tyle wysoki, że niedoświadczony i nieposiadający odpowiedniej wiedzy klient jest kuszącym kąskiem. Wiele złego w tej materii dzieje się również z powodu internetu. ?Googlowanie? informacji związanych z mechaniką samochodową nie jest dobrym pomysłem, ponieważ wiele materiałów nie jest zweryfikowanych przez ekspertów, żeby nie powiedzieć, że są to wprowadzające w błąd bzdury. Fora internetowe są nieco lepsze, ale nawet tam nie mamy pewności, że odpowiedzi na zadane przez nas pytanie pisze osoba kompetentna. Jadąc do warsztatu regeneracji turbin, dobrze jest zatem mieć choć podejrzenie, że niekoniecznie musi być to turbina. Na szczęście jadąc do Turbokrymar nie musimy się o oszustwo martwić. Jest to jeden z powodów, dla których w Białymstoku warsztat ten nie musi bać się konkurencji.

Fakty i mity na temat awarii turbiny

Każdy, kto jednak podejrzewa awarię turbiny, chciałby mieć podany werdykt niemal od razu. Awarię turbiny możemy stwierdzić w wielu przypadkach sami, jeśli wystąpią jednoznaczne symptomy. Głównym objawem awarii turbiny jest przede wszystkim dźwięk metalu trącego o metal, który wydobywa się spod maski auta (należy wspomnieć, że nie podczas pracy ciągłej silnika, ale w zakresie pracy sprężarki). Jeśli jednocześnie z tym hałasem następują wymienione niżej zjawiska, na 90% turbo jest uszkodzone. A zatem objawy towarzyszące awarii to:

– biały dym wydobywający się z rury wydechowej (samodzielnie może oznaczać uszkodzenie uszczelki głowicy lub zużycie pierścieni),

– czarny dym wydobywający się z rury wydechowej (może oznaczać również awarię wtryskiwaczy),

– utrata mocy (może być spowodowana awarią zaworu EGR).

Objawów może być oczywiście więcej, ale powyższe umożliwiają w miarę pewne samodzielne rozpoznanie awarii turbiny.

Na czym polega regeneracja turbin?

Regeneracja turbin w każdym wypadku powinna wygadać tak, jak to się robi w Turbokrymar. Uszkodzona turbina musi zostać wyciągnięta z samochodu, a następnie rozłożona na czynniki pierwsze. Korpus oraz pojedyncze części muszą zostać dokładnie wyczyszczone, a następnie należy przejść do dokładnych oględzin. Każda uszkodzona cześć lub nawet podejrzana musi zostać wymieniona na nową. Zadanie jest dość pracochłonne, a klienci i tak uważają, że regeneracja turbiny jest jednym z najdroższych typów awarii. Jednak zakupienie nowej turbiny to wydatek sporo większy.

Turbina jest urządzeniem pracującym w ekstremalnych warunkach, dlatego materiały użyte do jej wykonania są drogie i spełniają szereg ostrych kryteriów. Z tego powodu lepiej jest przeprowadzić regenerację turbiny, ponieważ wówczas należy zakupić tylko kilka części, a nie wszystkie w postaci kompletnego podzespołu.

Post Author: admin

Dodaj komentarz